Nyårslöften

Alla dessa löften hit och dit.. som man blir tokig på folk! Speciellt när det är löften man glömmer bort eller ger upp inom någon månad. Därför har ja gjort en liten lista på rimliga saker och som faktiskt ja tänker göra. Om allting händer iår spelar ingen roll. Men några saker ska uppfyllas i alla fall!

1. Ta körkortet - nu jävlar ska det tas!
2. Ta studenten med nöjda betyg - jag tänker inte vara besviken på migsjälv senare i framtiden.
3. Skaffa ett heltidsjobb jag ska vilja gå till varje dag - jobb är viktigt och att tjäna pengar, men det är minst lika viktigt att trivas på sin arbetsplats. Jag ska hitta mitt perfekta jobb som ger glädje o gärna fortsatta möjligheter. (jag tänker realistiskt förstås, tänker inte starta karriär på ica för fan liksom)
4. Göra en tatuering & piercing - Nu har jag tråmat efter detta i något år, o jag skiter i vad alla tycker om att alla har en eller likande. Jag vill ha en och ska skaffa, punkt slut.
5. Bli ägare till en Mac-dator (+ ipad) - dessa fina, användbara, tåliga och brapresterande datorer skulle uppfylla min vardag till max, varje dag.
6. Resa minst två resor detta år - resor med vänner, kanske en aupair resa? Det återstår att se! Två resor är som helt bestämde nu, men fler vill man förstås!
7. Hoppa fallskärm/bungyjump - älskar att vara rädd för höga höjder, när jag krossat denna räddsla är jag ostoppbar!
8. Bli hälsosammare och träna regelbundet, med något jag klarar av och tycker är roligt HELA TIDEN - handbollen är ett avslutat kapitel i mitt liv. Nu är det dags at hitta en ny favoritaktivitet. Gymkort är ett måste!
9. Bli en bättre vän - Tycker att jag lagt många vänner åt sidan pga. att mitt jobbande, festande, lathet har tagit över. Skärpning på det nu Bea. För din egen skull.
10. Testa allt man vill ska testas - Lite förvirrande mål kanske, men det kan vara med vad som helst! Vill jag testa på att träna tennis, då ska jag göra det. Tror jag att bartenderkursen är något för mig? Då ska jag testa det! Man måste våga testa saker i sitt liv. Hur ska man annars veta om man tycker om det eller ej? Det är ett sätt att lära känna sigsjälv bättre dessutom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0