Prova på något nytt

Känner att jag börja tappa mitt intresse för handbollen allt mer och mer, vilket är extremt tråkigt. När jag dessutom har fått lägga av nästan helt för denna säsong så tycker man det är ännu mer tråkigt.
Först är jag bortrest, sedan får ja en överansträningning i knät som tar nästan två månader att återhämta mig från. Sedan blir jag jättesjuk och de säger att ja inte kommer få träna på väldigt länge så känns det inte så värt att komma tillbaka när det är ca 4 veckor kvar. Jag har ingenting kvar, ingen kondition, ingen styrka, ingen ork heller. Därför har jag iprincip sagt upp mig från träningen för denna säsong. Tränar hellre på egen tid, med på egna villkor och gränser. Visst, jag är inte den bästa personen gällande självdiciplin. Men det kan nog tränas upp! Bara man vill så går det.
Just därför, har jag börjat kolla runt på lite annat att kompletera handbollen med. Så länge. Och funderar starkt på att testa på tennis! Är supersugen! Har dock aldrig spelat det förut, men så svårt kan det fan inte vara. Får dessutom jättemycket pepp från familjen och vänner så det känns supertaggande.
Jag kommer förståss komma tillbaka till handbollen i höst igen. Men detta är bara något tillfälligt tills vidare.

Tennis here i come

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0