Ändrad åsikt angående tandläkaren..

Var som sagt på besök denna eftermiddag, brukar vanligtvis tycka det är ganska underhållande och tillmestadels "skönt" att gå till tandläkaren. Gillar när de tar sina små pinnar och pillar på tänderna. Får en rysande känsla i kroppen, lite som massagde fast för tänderna + att jag blir så avslappnad. Nu tycker ni säkert jag är galen som skriver detta, men så har det varit en lång tid faktiskt! Fram till idag...

Usch vilken mardröm, kanske börjar få en inblick hur ni alla andra känner av att gå till tandläkaren. Skulle nämligen på återbesök och fixa mina tänder fria från tandsten + lära mig använda tandtråd. Trodde det skulle vara lätt, snabbt och "behagligt" men nej nej!! Visserligen hade jag en bra tandläkare som var så trevlig och försiktig, men om det gjorde ont kan man inte förneka. Usch, fy och blä vad det sved, värkte, blödde och stramade. Det värsta jag upplevt hos en tandläkare faktiskt!
Fick kämpa för att hålla tårar tillbaka och musklerna avslappnade, samt räknade ner på klockan hela tiden. "om tio minuter är detta över", "nu är det bara två tänder kvar" haha. Hemskt var det, HEMSKT!

Så just nu gör mitt tandkött så brutallt ont. Kan inte tugga ordentligt eller bita ihop. Ser inte fram emot kvällens tandborstning. Aj aj aj...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0