Träning

Tänk vad lite träning kan göra mot kroppen och själen, det var nästan så att jag hade glömt bort hur härligt det var.
Denna vecka har varit min första riktiga träningsvecka, jag har gått på alla träningar som veckan tyckts erbjuda och känner mig som en ny människa! Jag känner mig gladare, piggare, har lättare att koncentrera mig och helt enkelt mår mycket bättre. Jag som var ganska anti träningen ett tag då jag inte orkade någonting, plus att springa ute i halka och minusgrader är inte det mysigaste. Det tycker jag förvisso nu också, men när man tänker på det som väntar efter så står man ut. Tur att löpningen bara är i början då!
Något som är lite surt är att mina drobbar är borta (som spikunderlag man har på vintern för att inte halka) Så jag har jättelätt för att snubbla och kan inte springa fullt ut. Det är både farligt och dåligt. Speciellt nu när jag är så stel ikroppen för denna veckas träning så kan det bli ännu värre om ja måste spänna mig när man är ute och springer också.
Hur som; om ca 50 min börjar veckans 5e och sista träningstillfälle, därefter väntar match i morgon mot spånga som jag hoppas jag blir kallad till. Vi håller tummarna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0