Fysiskt och psykiskt prövning

Nu kommer ni säkert tycka jag är konstig nu, och det har jag full förståelse för. Men under min vistelse i turkiet hade jag och Ersan långa djupa samtal om den muslimska tron, han är då såklart muslim och troende sådan som de flesta turkar är. Jag har inte så stor kunskap från den muslimska tron så jag ville passa på att ställa en massa frågor om deras kultur och levnadssätt. Då kom vi in mycket på själva Ramadan och jag blev så facinerad. Därför, efter allt jag fått höra, har jag beslutat mig för att testa utsätta mig för samma prövning de gör en gång om året. Tror ni ja kommer klara det? Inte så troligt, men jag ska göra mitt yttersta för att få det att funka. Jag kommer inte bli muslim eller något det kan jag garantera, men jag vill bara testa och se hur det skulle kännas och så. Ersan säger att det är nyttigt för kroppen också, att de låter magen vila och så vidare. Men att man inte får göra det under allt för lång tid för då kan man bli sjuk istället. Han säger också att man lär sig kontrollera sigsjälv och sin kropp mycket bättre och stärker sin mentala styrka, det låter superbra!
Det är värt ett försök!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0