Dagens upptäck:

Läste igenom min nya solotidning det första jag gjorde när jag kom hem till mamma igår, och jag chockades över en sak som jag verkligen inte visste eller hade hört talas om haha

fråga 36: Jag läste att det är förenat med livsfara att låta någon blåsa luft upp i slidan. Det kan väl aldrig stämma?
Svar: Risken finns, men är väldigt liten. Men om din partner sluter helt tätt med läpparna runt slidöppningen och blåser så kan en luftbubbla skapas som sedan färdas upp till livmodern och vidare ut i blodomloppet. Om den bubblan sedan skulle komma att blockera ett blodkärl som leder till hjärtat eller hjärnan, så kan du faktiskt dö. Men som sagt, ytterst liten risk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0