You´re not a child anymore

Gårdagens lilla "kalas" med moster och hennes familj var ytterst trevligt. Fick en jättecool skål från Kosta Boda, ett jättefint märke samt en guldring från mormor och lite pengar av övriga släkten.
Men den största presenten var från min mormor, hon har nämligen sparat pengar på ett konto sedan min födelse som jag skulle få i 18 års present. Det har alla mina mor-släkningar fått. Tanken är då att vi ska använda pengarna till något vettigt, inte shoppa, resa eller kasta bort dom på trams. Det är trots allt 10-15 000 kr vi pratar om. Och det har jag bestämt mig för att lägga på mitt körkort. Har ingen aning vad det kan komma att kosta så lika bra att lägga allt på det. Så hon skulle hålla kvar pengarna tills jag behövde betala lektioner och så vidare, på så sätt kanske det till och med kunde växa en del vilket vore jättebra! Har ingen aning när körkortet kommer att bli taget, men mitt mål är innan 20 års ålder. Ännu bättre om det vore innan studenten. Skulle vara asskönt.

Men det var i alla fall dett års presenthöjdpunkt.
Tack kära mormor och Jan för ert bidrag!
Körkortet = Check!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0