Lantins vs Stureplansbrutta

Hejsan svejsan folket!

Tycker denna söndag SÖG rättare sagt, nej men kunde varit bättre! Skulle varit bäst då jag skulle gått upp tidigt, sprungit, gått på den traditionella loppisen som alltid är på söndagar sen träffa morbror. Men nej det skulle spöregna och skita sig helt enkelt. Men jag hade det trevligt endå! Kollade på två filmer och sen bar det av mot morbror i alla fall. Haha han är så galet rolig den snubben! Vill aldrig åka därifrån när man väl kommer dit. Men eftersom jag var så dum och väntade till näst sista dagen att se honom så blir det inga fler turer dit iår. Jag lovade en roadtrip dit nästa år i alla fall. Det kommer bli roligt minst sagt!

Han tyckte det var kul att få ner stureplansbruttan från stockholm till lantgården i kära Ronneby, kommenterade mina gummistövlar jag hade på mig hela tiden och att han var tvungen att ta ett foto för att han inte trodde sina ögon. Så är jag det! Kan minsan sätta på mig lantismössan och lera ner mig utan att gnälla över mina naglar eller bli rädd för att bli skitig. Men det hade jag nog bara kunnat göra för att jag är viss del uppfödd här nere. En del av mig är en lantis, så är det bara och kommer alltid vara så. Här är det inte viktigt med att ha fina kläder på sig eller alltid bära smink. Har kan man vara sigsjälv och vara hur schabbig som helst, utan att någon bryr sig. Det är snarare om man skulle göra en grej av sitt utseende som man blir utpekad. Det tycker jag känns bra, hemma liksom.

Min morbror äger en liten fårfarm och har en egen gård med traktor och en stor trädgård, hur mysigt låter inte det? På sommrarna är livet helt underbart här nere! En massa blommor, sena sommarkvällar och vackra havet i närheten med långrunda stränder och mysiga cykelvägar. Därför är det minst lika härligt att spendera en sommar här nere som det är uppe i stockholm. Bara att där är livet fyllt med skärgården, stora staden, vännerna och fester.

Nej när jag är här nere vill jag vara en lantis, tvättäckta dessutom! Jag har det både i blodet och i själen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0