Dag 1 av 5

Nu börjar allting. Helvetesveckan som jag pratade om. Fast denna dag var helt okej.
Det började med att vi skulle se en film som hette Dier velve något (vågen), en tysk film om en grupp elever som startar en gemenskap tack vare en frivillig kurs om kommunistiskt styre. Sen växer intresset större, och detta som bara skulle vara ett projekt under en vecka utvecklar sig til en förening med flera medlemar om att göra tyskland till en bättre plats genom diciplin och styre. Ganska intressant faktiskt, när man tänker sig att det är gymnasieelever som kommer på idén.
Sen flöt dagen på, var galet taggad på att spela rugby på idrotten men det blev inte så tack vare vädret. Så det blev innebandy istället. Kul där med, för efter en stund var man helt inne i spelet och ville ha bollen till varje pris. hahah ni skulle sett..

Idag var min första arbetardag dessutom, åkte dit dirket efter skolan för upplärning som de kallar det. Gick väldigt bra för att vara första gången faktiskt. jobbade från 5-8, och tiden gick snabbare än vad jag hade förväntat mig.
Nästa gång blir på onsdag och fredag, då blir det bättre då man vet var allting befinner sig :)


Kommentarer
Postat av: TT

Du gick lära mellan kl. 17 och 20, inte 5 till 8, det är på morgonen!

2010-09-13 @ 22:30:26
Postat av: Bea

Om man ska vara petig så ja.

alla förstår ändå vad jag menar när jag säger att jag åkte till jobbet direkt efter skolan. Då är det ganska uppenbart att jag syftar på 17-20 på kvällen..

2010-09-14 @ 21:17:49
URL: http://beatricew.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0