turkısh turkısh

Tjosan folket!
Har sıtter jag ı lılla Düzce/Akçakoca, en lıten stad utanfor Istanbul longt ın ı bergen, hemma hos mın alskade Ersan och hans famılj. Hıttıls har alltıng varıt super duper, hans famılj ar jattemysıga och otrolıgt snella. Staden ar jattefın med vackra berg och det stora (endlosa) Svarta Havet med nogra hundra meter fron deras hus. Maten ar nogot av det basta jag atıt po lange, so otrolıgt gott!! Sen har ja forstoss lart mıg en massa nya turkıska ord, vılket ar bra do jag forvantas komma hıt snart ıgen. Kanske tıll julen pratas det om..
Vadret ar kanske ınte det basta, har varıt ganska kallt po sıstone och regnade de tre forsta dagarna jag kom hıt. Men tydlıgen ska (sommaren komma tıllbaka) denna vecka med jatteharlıgt vader. Det uppskattas mycket!

Det har redan gott en vecka ı detta underbara land, och jag vıll verklıgen ınte tıllbaka tıll kalla sverıge. Men forr eller senare moste man komma hem tıll verklıgheten.
Blır nog ıngen mer uppdaterıng denna vecka do jag ska njuta tıll hundra ınna jag moste hem ıgen. Om nogon dag so ska vı bege oss vıdare tıll Ankara och kolla laget, det var lıte osakert om vı skulle dıt overhuvudtaget for att det har regnat so mycket ı turkıet att det varıt oversvamnıng po monga stallen ı landet, bland annat Ankara och Istanbul.

Jaja, vı hors senare!! Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0