Ett uttryck

"jag har en plan" Det säger jag nog hela tiden till mina vänner och bekanta. Men om sanningen ska fram så har jag en ganska stor plan med livet och hur jag ska hinna med allting jag vill göra. Men håller jag mig till den planen? Inte det minsta! Jag ser det mer som ett mål jag vill sträva mot, för om det skulle vara en plan hade min vardag sett ut på ett helt annat sätt än vad den gör för tiillfället samt att jag skulle vara en aning mer tålmodig och inte skjuta upp saker. Vilket det förståss inte gör haha.
Men det är mycket nu, tvåan på gymnasiet är inte lätt. Speciellt om man läser naturkunskap-A och svenska-B, haha its killing me! Som en klasskamrat till mig hade föreläst för några ettor i svenska. De hade varit slarviga med att lämna in en recension, (så som vissa av oss också varit) så förklarar han för dom att om de inte sköter sig nu så kommer de faila stort i tvåan. Då våran svenska-b kurs var lika stort som alla deras kurser i årskurs 1. Jag kan inget annat än hålla med honom, det är fruktansvärt vad stort arbete som ligger över oss. Och värre ska det tydligen bli...Det är många i vår klass som la ner över 24 h på att plugga inför ett prov vi hade för någon vecka sedan. Det var, som vi kallar det, "domedagen" när provtillfället kom. Alla var väldigt nervösa.
Oj, nu känns det som jag pratar outside the box. Men ibland känner jag med skolan, jobbet, you named it. Att jag bara vill lägga ner allting och göra vad jag känner för förtillfället. Men då kommer jag alltid på min "plan" med livet, och hur misslyckad den skulle bli om jag gav upp redan nu.
Jag tänkte berätta om mina planer för er så småningom, men än så länge är allting ganska ostabilt. Så när jag vet mer 100% procentigt säkert så ska jag dela med mig av mina tankar och framtidsplaner. Jag lovar er, det är stort. Ni kommer säkert gapa när jag publicerar det här på bloggen eller när jag berättar för mina vänner. Men tills dess, får ni lida med nyfikenheten ett tag till ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0