Hunden är människans bästa vän

Visade sig att jag hade tid för bloggning trots allt!
Proven idag gick jättebra! Samt presentationen gick helt okej. Så jag är nöjd!
Skönt, för nu kan jag äntligen andas ut ett tag. Tror inte jag har några läxor inplanerade i kalendern längre, så det känns otroligt skönt!

Idag har jag ägnat min större lediga tid åt hunden för en gångs skull. Får ångest och dålig samvete när jag tänkter på hur lite tid jag ägnar åt honom på dagarna, min lilla vove. Finns ju knappt någon tid nu när ja har så mycket i skola, tränar och försöker hinna leva samtidigt. Men när jag tänker efter så är han ganska gammal, och när jag alltid är ledsen så kryper han upp och lägger sig bredvid mig. Men vad gör jag för honom? INGENTING! Fy så hemsk jag är...
Grannen ska hjälpa mig under veckan att ta ut och rasta Ozzy på dagarna när jag är i skolan, och idag var hon snäll och lät honom leka med hennes hund. Så han var helt slut när han kom hem! Och skitig...
Så jag fick ta en duschrunda med honom, vilket han inte gillade. Sen som belöning gick vi ut och kastade lite boll i det gröna härliga gräset. Och snart ska vi sätta oss ner framför tv och chilla resten av kvällen. Det är en början på en ny början eller hur?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0