Turkland

Lyckades fixa till internet till datorn då man kunde sitta i lobbyn och chilla. Men jag föredrar att inte vara vid datorn när man är på en härlig sol semester. Det är inte lika lätt att njuta då.
Hur som, det är helt underbart här i Alanya! vi bor på ett hotel som heter Pegasuz planet eller något sodant och här finns allting! Det är ca 35 grader varje dag, vilket blir en massa solande och badande, har redan blivit brun som en pepparkaka. Personalen och gästerna här är så otroligt snälla och sociala så ja har redan hunnit skaffa mig en massa nya vänner.
Om inte talat om discot som finns, grym musik och skön stämmning. Följde med några från personalen till ett ställe som heter Summer Garden och ligger ca 10 minuters buss-resa från hotelet. Det må jag säga vilket disco! fy fan vad häftigt allting är, det är bokstavligen en trädgård med blommor, träd, fontäner och vattenfall, sen att de då byggt två barer och en stor dans arena i mitten av allting, joda det är sjukt snyggt! Kommer lite bilder sen från deras hemsida så ni kan få se. Helt otroligt!
Vad vi hunnit med för skoj än så länge är att åka bananbåt(det gjorde vi idag) och varit på humam(stavning?) = turkiskt bad och spa. Underbart härligt! Somnade såklart när jag fick min helkroppsmassage, alltid lika skönt varje gång. Senare i veckan blir det shopping såklart, så billigt som det är här. Sen blir det även en båttutr ut på vattnet och kanske simma med delfiner, häftigt va?

Nej nu är jag redan trött på datorn, så jag ska chilla vidare nu och lite senare gå på kvällens dansshow då dagens tema är Moulin Rouge, ska bli spännande!

Vi hörs när jag kommmer tillbaka på lördag. Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0