Studentdagen

Hann inte blogga igår innan det var dags att åka vidare till nästa grej, vilket var träning. Men jag skriver nu istället.

Igår var det som sagt studentlunch på skolan som jag var med och serverade på. Det var värsta kaoset! Företaget Amica som vi har som mateverantör på skolan hade slarvat bort några matvagnar där förrätten fanns så vi kunde inte servera någon förrätt. Sen fanns det inte tillräckligt med tallrikar och så vidare.. det var mycket slit.
Men annars var det en jättefin studentlunch med massa tal och sånger, gråt och skratt, skrik och visslingar. Faktiskt väldigt roligt att se, vilket gjorde att man själv längtade till den dagen man tar studenten.
Var även med och tittade på utspringet, vilket var höjdpunkten för dagen. Alla var så himla glada och lyckliga över att klara studenten att jag själv nästan började gråta för deras skull. Söta Elena var så otroligt fin i sin klänning och mössa och fick en massa fina saker av sin familj.
Sen runt två halv tre tiden åkte jag hemåt då alla hoppade på sina flak.


(Bild lånad från google)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0