Solna Gymnasium VS Blackeberg

Fick ett samtal från Blackeberg tidigare idag, de sa att de hade plats för mig på Sam/sam linjen nästa år om jag fortfarande var intresserad. Låter helt otroligt att jag skulle kunna få gå där om jag vill! Har suttit i kö i snart ett år och nu är jag då allra först och kan få välja mellan Sam sam, sam ekonomi eller sam kultur hur jag än vill.
Men jag vet faktiskt inte om jag ska vara ärlig, blackan är en jättefin skola + att många av mina vänner går där. Men ämnesmålen är skyhöga och det skulle bli mycket mer plugg framöver, inte så slappt som jag haft det hittils. Är det värt det? Som min mamma sa, då skulle jag vara tvungen att prioritera skolan före något annat, som t ex handbollen som ja är väldigt mån om och skulle vilja utveckla mycket till nästa år. Fan vad svårt! Skulle ja ha tid att göra båda? Jag som hatar att stressa..
Samtidigt har solna inte gett mig något klartecken om jag kommer in på Juridiklinjen nästa år, de är hur sega som helst! Jag skulle fått klartecken innan skolavslutningen men nae.. Om jag inte gör det blir jag typ galen. Då kanske blackan är ett bra val trots allt? För då får jag gå den linjen jag verkligen vill och kan fortsätta leva som jag hade tänkt. Men samtidigt, då blir det inte längre någon handboll i skolan?
I morgon ska jag på besök hos Blackeberg och kolla in hur skolan är, har varit där tidigare med Sophie en gång. Men nu blir det guidad rundtur med rektorn på skolan. Kan vara bra?

Har ett STORT och SVÅRT val framför mig, det är trots allt min framtid det gäller nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0