Mardrömmar

Jag drömmer ofta mardrömmar nu för tiden, kanske beror de på värmen som slagit sverige med språng? Ja vet inte, men läskigt är det. Drömmarna handlar ofta om framtiden, ni vet 2012 till exempel? Det är verkligen inte roligt! Jag måste jämt fly från vulkanutbrott, översvämningar, stormer, regnande lava och så vidare. Det är fruktanvärt! Jag vaknar upp gråtandes varje gång då det allid slutar med att någon i min familj dör eller att jag själv inte kommer undan dessa katastrofer.
Detta har gjort att jag blivit extreemt rädd för framtiden, kommer det verkligen bli såhär? Vad kommer hända med mänskligheten? Kommer jag vara död innan det hinner hända jorden? Många frågor som inte kommer bli besvarade. Men eftersom det står skrivet i många böcker att det kommer hända just 2012 så gör det mig väldigt orolig. Världen håller trots allt på att förändras, det är bara att titta på alla vulkanutbrott, översmäningar, uttorkade floder och sjöar samt jordbävningar som hänt de senaste åren.

Jag är rädd.
Men jag vill inte vara rädd för framtiden, jag ska vara lycklig och se fram emot att resa, få ett bra jobb, skaffa familj och bli gamal. Kan jag inte få njuta av den känslan?
Men tänk om dessa drömmar är en varning på att det faktiskt kommer hända eller är det bara en mixblandning från alla skräckfilmer jag sett? Svårt att veta, men just nu tar jag dessa drömmar på stort allvar.

Kommentarer
Postat av: Mu

Det är kontentan av alla skräckcenarier som visas på de mest spektakulära filmer som gjorts de senaste åren. Visst, framtiden vet ingen någonting om, men njut av livet som det är nu,att vara ung, söt, frisk och ha just de drömmar om en underbar framtid som man skall ha i din ålder. Slå undan alla hemskheter, Bea du lever här och nu. Njuuuuut....

Kram Mu

2010-06-03 @ 10:06:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0