Otrolig upplevelse? You bet!

Jag älskar att resa, men jag insåg inte fören Turkietresan hur mycket jag egentligen älskade att resa eller hur häftigt/roligt det skulle vara att jobba med det. Just därför kollade jag upp hur man ska gå till väga om man skulle vilja bli reseledare/ aktivitetsledare i framtiden. Är dock för ung just nu, (TRÅKIGT NOG!) men sådär skitsvårt kan det väl inte vara? Eller vad tycker ni? :)

*RESELEDARE*
Grundläggande krav
- Avslutad 3-årig gymnasieutbildning
- Minst 20 år
- Flytande i minst ett av de nordiska språken; svenska, danska, norska eller finska.
- Goda kunskaper i engelska
- Körkort
- 1 års arbetslivserfarenhet eller längre utlandsvistelse (minst 3 månader)
Meriterande
- Avslutad guideskola och/eller turismutbildning
- Språkkunskaper i exempelvis turkiska, grekiska och tyska
- Erfarenhet av serviceyrket, resebranschen eller från vården
- Hög social kompetens

*AKTIVITETSLEDARE*
Grundläggande krav:
- Avslutad 3-årig gymnasieutbildning
- Minst 20 år
- Flytande i minst ett av de nordiska språken; svenska, danska, norska eller finska.
- Goda kunskaper i engelska
- 1 års arbetslivserfarenhet eller längre utlandsvistelse (minst 3 månader)

Meriterande
- Språkkunskaper i exempelvis turkiska, grekiska och tyska
- Erfarenhet från arbete eller utbildning med barn och ungdomar eller service- branschen
- Utbildning från guideskola/eller turismutbildning
- Hög social kompetens
- Körkort

Vet att ett av mina inv. val i skolan kommer vara "Turism" den saken är helt säker! Resten återstår:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0