Take-care-of-myself

Hade nyss ansiktsmask i ansiktet för att fräscha upp huden lite, kan då säga att det behövdes! Känns så otroligt skönt efterråt.
Men jag är inte så skonsam mot min ansiktshy, avänder mig inte av krämer eller något för att jag antingen iag inte hinner eller så orkar jag bara inte. Men nu förtiden har min hy varit ganska dålig. Började få en rejäl finn-explosion i ansiktet som jag aldrig upplevt under mina år som tonåring hittils. Ganska konstigt faktiskt, vet inte heller vad det beror på. Men då har jag såklart väldigt svårt för att få bort det...
Just därför önskar jag mig ett riktigt ansikts-kit, som har allt! Skull uppskattas en hel del. För jag känner mig allt mer beroende av att ha en fin hy och gärna kunna slippa använda mig av mycket smink som fondation och allt det dära. Har det bara för att få en jämnare hy och för att täcka alla fula finnar och röda områden. Tänkt om man kunde slippa det! Huden skulle må så mycket bättre.
Kände att efter sommaren skulle jag inte använda mig av fondation eller conceler just för att jag skulle vara så brun och fin till skolstarten, men brännan försvann snabbare än blixten och jag var typ som "vanligt" igen när skolan drog igång. Vilket såklart ledde till att jag fick använda mig av smink i alla fall...
Vilket drama?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0