Språk, idioma, lanuage; ENGLISH

Lovisa och jag har börjat med något nytt, vi båda älskar att skoja på engelska så de senaste dagarna har vi pratat engelska med varandra till stor del av dagen. Försökte faktiskt för en stund sedan att vi bara skulle prata engelska under kvällen, men det glömdes bort efter en stunds tittande på tv. Men jag tycker faktiskt det är ganska bra att prata så mycket engelska som möjligt just för att det ska underlätta när man pratar med andra i omvärlden och att det kommer mer flytande. Jag är ganska sur på mina föräldrar att de inte flyttade utomlands så jag hade talat flera språk flytande. Som svenska, engelska, spanska och något till språk eller att engelska var ett av mina vardagliga språk. Hade varit så mycket roligare! Men nop, de ville vara tråkiga svenne personer som stannade kvar där de växte upp... Funderar starkt på att göra mitt/mina barn den tjänsten och försöka bo utomlands ganska mycket. Tror jag faktiskt de skulle uppskatta när de blivit gamla nog att förstå innebörden med språk.
Tycker också det var dumt att man inte åkte utomlands ett år, så som sophie gör just nu i USA. Julia och jag var ganska taggade på Spanien under tvåan på gymnasiet när vi gick i 8/9 -klass. Men det har tydligen dött ut med tiden eller att vi inte engagerat oss tillräckligt? Jag vet inte, men det är väl inte försent ännu? Kanske till trean? Aa nja nje ne, känns som det är en gnutta försent faktiskt. Det får sparas till när man åker utomlands efter studenten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0