Plugga, resa och jobba utomlands.

Jag älskar verkligen att resa.
Det är något av det bästa som finns, men varför valde jag då inte någon turism-inriktning på gymnasiet? Jag ställer mig den fråga varje gång jag tänker på resor..
Men då måste man såklart ha en plan B, som jag självklart har listat ut vid det här laget! För Sam/sam känns endå rätt, just eftersom det är en ganska bred linje.
Min plan är då fölljande:
Jag är ju då tillsammans med Ersan (för er som inte vet) Han bor i Turkiet, nära Istanbul. Bara där kommer innebära en hel del resor fram och tillbaka (vilket jag såklart inte tackar nej till, Turkiet är bäst!) Men då vet man såklart inte hur länge detta kommer hålla, jag tror ganska länge då vi har varit "tillsammans" ett tag nu redan. Men min andra tanke var att försöka åka iväg på språkresor utomlands för att förbättra engelskan, gärna innan man går ut gymnasiet. Och sen när jag får tillfälle, söka som au pair. Det verkar jätteskoj! Lite småläskigt, men väldigt lärorikt. När jag sedan kommer tillbaka kanske flygvärdina är något för mig? Det hade jag tänkt på tidigare innan jag ville bli Polis, men inte tagit tanken på alvar. Det är också lärorikt och jag får chansen att resa mycket inom jobbet, sen när man varit där ett tag kan jag försöka trassla in mig som reseledare. Eller om ja försöker med det innan flygvärdinegrejset. Låter det som en bra idé? Eller är jag helt ute och cyklar?
Åh vad jag önskar att jag var äldre och kunde göra dessa saker redan i morgon..


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0