En GALET jobbig vecka.

Skönt att vara tillbaka efter denna vecka med bara träningar och matcher på schemat. Jo det har varit jobbigt, jävligt jobbigt om jag får uttrycka migsjälv. Kan ni gissa hur dagarna sett ut? I princip såhär; Gå upp 7, träning, frukost, sova, handbollsträning, lunch, sova, fyspass, middag, sova. Ja så var mina dagar från måndag till torsdag. Det var helt sjukt vad jobbigt det var, man var trött hela tiden och ville uttnyttja varenda minut till att sova när det gick. Så för mig så ville jag skynda med att äta så jag kunde få sova en timme om ja hade tur innan det var dags för nästa träníngspass. Tror inte jag varit så utmattat någonsin eller velat sova så mycket.
Men annars var det en bra vecka.
På fredagen så begav vi oss mot Göteborg, Kullavik där vi fick sova i klassrum med uppblåsbara sängar under helgen då det var dags för cupp (det var det minsan värt! Bara jag slapp de brutala fyspassen och träningarna) Spelade första matchen på eftermiddan mot ett riktigt bra norskt lag. (norsker är jävligt bra, de är skitsnabba) förlust, men det gjorde inget. För vi var grymt taggade på Liseberg som väntade efterråt. Jag som aldrig varit där tidigare blev inte besviken eller något, det var nästan som jag föreställt mig. Så jag, julia och emma höll ihopp och sprang runt på hela stället för att hinna med allting. Kanonen, Balder och Kolårado var de mest populära enligt oss. Jag tror aldrig jag skrattat så mycket av skadeglädje när vi åkte Kolårado, Julia och Emma blev genomblöta från topp till tå samtidigt som jag var snustorr och skrattade så tårarna sprutade. jodå det var kul!
Sen kunde vi bara inte hålla oss, testade lyckan på att vinna en box Geisha eller Dumle på lyckohjul, men när jag var bara ett löjligt tal från att vinna (det blev 30, och jag hade 31-36) så var det startskottet till en mycket hård kamp där det bara kastades pengar i sjön för den jävla boxen med chockolad. Jag och Emma fick med oss en 2 kilos Marabou samtidigt som Trulle och Julia kastade ut pengar förjäves i ett försök att vinna samma pris, men tiden var inte knapp och inte heller pengarna så det blev ingen vinst för dom...
Lördagen var det bara matcher som gällde, spelade tre stycken varav en förlust och två vinster. Sen på söndagen var det dags för tidig match när det gällde att vinna eller försvinna, vi vann första matchen turligt nog och var vidare till A-semifinal. Gissa vilka vi mötte då? Norskerna som vi mötte i fredags. Jo nu var vi galet taggade på en revansh, dessutom när vi visste hur de spelade. Vi satsade allt och det slutade med 20-15 till dom., men vi var nöjda med våran insats och lyckades mycket bättre denna gång än förra. Nu var vi ute ur cuppen och det var dags att åka hem, många var trötta efter veckan och skyndade sig med packningen för att komma iväg så fort som möjligt. Förstår dom, det har varit en slitsam vecka...
Kom hem runt nio tiden på kvällen och började direkt med facebook som jag längtat så mycket efter, och min älskling såklart!

Over and out


Kommentarer
Postat av: Julia

Turligt nog vann vi inte första slutspelsmatchen, det var väl skicklighet? :)

2010-08-17 @ 09:22:11
Postat av: Anonym

Det är så fint på Liseberg. =)

2010-08-17 @ 20:01:37
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0