Håll hårt i pengarna var det..

Fan..
Att denna underbara rea ska vara just nu när det är som mest viktigast att man måste hålla i pengarna? Jobbigt läge för en viss Beatrice just nu. Måste verkligen banka in Turkiet i tankarna när jag är i stan så jag inte låter migsjälv dras till shoppandet. MEN idag var det ett undantag, och en räddning faktiskt. Även fast jag blev skitförbannad.
Var inne på Sisters och hittade äntligen mina drömshorts! Ett par lite längre jeansshorts. Som jag har letat, ni kan inte fatta. Och nu till ynkliga 100 kr, förr 400 kr. Det var slutrea, och då kunde jag inte bara säga nej. Har faktiskt på mig dom just nu för jag är så stolt, de sitter som gjort för mig och passar till exakt allting jag hade förväntat mig att de skulle. ÅH så glad! Sen var då grejen att jag hade fått en femhundring som ska räcka ett tag nu framöver, inget jag klagar på för det är mycket pengar iskillnad va ja egentligen skulle haft just nu. Och då trodde jag att ja hade tagit med mig den till stan idag, så jag började planera vad jag skulle köpa som jag oftast brukar göra när jag shoppar. Sen märker jag då förståss att den inte var i plånkan som jag trodde den skulle vara. Utan ja hade plockat ut den och gömt den i mitt rum, för att jag just då inte skulle använda den. Ganska smart va? Fast ja blev ganska sur när jag upptäckte det själv, men som tur var hade jag pengar så det räckte till shortsen, haha!
Men jag är ganska glad att jag hade plockat ut den i efterhand, ska inte slösa så mycket bara för att man "bara måste" ha något. Bra gjort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0