Satans Engelska

Sköna måndagar. Det är nog inte vad alla ni säger haha, men för mig så är dom ganska bra. Förvisso så börjar jag klockan 8 varje morgon men det betyder då att jag får sluta tidigare. Som i dag. Idag slutar jag 13:10 och då brukar jag åka till älsklingens skola och kolla läget lite. Och eftersom jag är en sådan snäll flickvän köpte jag med mig lite bullar som både han och jag åt på rasten. Men eftersom han bara har en kvarts rast innan sista lektionen så blir det inte så länge vi kan ses. Så tycker man då att det är värt att åka i en kvart till Fridhemsplan från mig och sen tillbaka efter en kvart? Jo jag tycker det när jag ändå inte har något att göra på eftermiddagen. Men vi får se hur det blir de kommande veckorna. Kanske måste plugga istället för att åka iväg så man får se...

Hade som sagt tre lektioner i dag, Spanska, Svenska och Engelska. Vi håller på att läsa en bok i Engelskan som är hur jävla svår som helts, det är nästan vartannat ord som man inte förstår vilket gör att man inte riktigt förstår själva innehållet. Men då säger jua alla att man ska slå upp i en ord-bok om man inte förstår, men då är grejen att jag gjorde det de första fem sidorna. Men när jag bara läst fem sidor på nästan 40 minuter så känns det ganska segt. Så jag valde att läsa vidare och försöka förstå hela sammanhanget av meningen i stället. Ibland funkar det och ibland inte hehe...

Hur ska detta gå egentligen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0