Special haricare for you

Sen jag började tappa mycke hår har jag varit väldrig försiktig med vad jag gör med det. Förut så fönade jag det varje gång jag hade tvättat det, hade jätte mycke hårspray och rev & slet i det hela tiden. Nu har jag sett vad det har lett till och därför ångrar jag allting. För tillfället är det under "reparation"  som jag kallar det. Och därför ville jag upplysa er om 5 saker som Ni kan göra för att få ett fint, starkt och vackert hår (vilket jag fortfarande strävar mot)
 
1, Ta hand om håret genom att lägga i en hårpackning ca 2 gånger per vecka. Och då ska det inte vara någon billig från Ica eller något liknande. Utan det ska vara en bra hårpackning som är bra just för Dig. Gå därför till Hårfrisören och välj ut någon där, och fråga gärna så det kan hjälpa Dig hitta rätt sort för ditt hår.

2, När du även tvättar håret ska du se till att använda balsam, och verkligen slösa med det! Tvätta inte utan, för då får du bara ett doftande hår men inte ett friskt. Du ska även ta väldigt lite schampo dessutom. Om det är så att schampot är slut före balsamet har du gjort fel. Det ska vara tvärt om!

3, Sen när du väntar på att håret ska bli tort ska du inte borsta/kama det innan det har torkat, det sliter jätte mycket på håret! Sen ska du även inte "ruska" håret i handuken och gnida handuken mot varandra. Sen sliter också!

4, Föna, platta eller lockning är som gift för håret. Det blir snabbt slitet och du måste klippa det oftare eftersom topparna går av på mitten. Men om du däremot verkligen måste föna eller något av de andra altenativen kan du använda dig av silikondroppar på topparna (jag vet det låter weird) som håller i hopp håret och gör det stark hela dagen. Även använda dig av en "snäll" hårspray som inte är lika dålig som de andra vanliga.

5, Många som har långt hår eller kort, eller det spelar ingen roll vilken längde de har. De vill oftast ha det utsläpt istället för uppsatt i en tofs. Det kan slita på håret också genom att du utsätter det för mycket under dagen. Att sätta upp det i en tofs eller ibästa fall fläta håret gör att inget värdefullt hår går av. Knut är den värsta håruppsättningen, så undvik helst från det. Det är också bra att sova med tofs eller fläta på natten också. Då åker inte håret runt överallt heller.

Det var de tips jag kunde komma på för tillfället, jag vet att det finns mycket mer men detta är det viktigaste tycker jag :)


Kommentarer
Postat av: Julia

Fast det är faktiskt bra att föna hårbotten efter man har tvättat det .. annars kan man få mjääääääll

2009-05-10 @ 20:16:46
URL: http://tresfresas.blogg.se/
Postat av: bea

haha det visste jag inte! :D

2009-05-12 @ 21:59:27
URL: http://beatricew.blogg.se/
Postat av: Anonym

det sliter på håret att ha tofs :-P

metallgrejjen som typ "sätter ihop" snodden gör håret lättare slitet.

2009-05-14 @ 18:37:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0