Sommarens favoriter

Det blev tydligen ingen Andra Avinyn, avsnittet blev framflyttat en vecka...
Men det gör ingenting! För då kan jag skriva om mina favoritglassar i stället thaha :)

Förra sommaren när jag var i Spanien med handbollslaget så fanns det sjukt många Gb-glassar som vi inte har i Sverige. Men det var inte nya sorter, eller jo en var. Men annars var det bara flera olika smaker av de glassar vi har nu. Vilket var väääldigt goda smaker.
Här är en liten lista på mina bästa glassar;

1, Den nya Magnumglassen som fanns i Spanien för ett år sedan, snacka om att Sverige är seg på att inportera nya glassar XD
För er som ännu inte smakat denna så är den fylld med nötter och kolasås samt ett sjukt gott chocklaftäcke öven den smarriga vaniljglassen.



2,
Den gamla men inte allt för gamla Magnus strawberry glassen med ett täcke av vit chocklad och jordgubbs smak innuti. Perfekt om man inte vill ha den där allt för mätta känslan av chockladsmak så man nästan spyr. Utan denna är också en bra blandning med lite sur jordgubb i också.



3, Den underbara och törstsläckande Calippon. Finns i en ananas också, men jag föredrar i cola smak. Då blir det mer som att man dricker cola och att det är kallt hela tiden eftersom det är en isglass haha.
Denna fanns i spanien också, fast i jordgubb, citron och nån mer. Kommer inte riktigt ihåg, men då tog jag alltid jordgubb, den var bara sååå goood!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0