storken har kommit på besök

När jag kom hem fick jag stålande nyheter! Det är så att familjen har fyra stycken zebrafinkar (randiga fåglar) Och jag fick i dag höra att de har lagt ägg och att en har kläckts! Det betyder att vi har en liten fågelunge i boet, och två till är på väg som ligger bredvid den lilla sötingen. Som jag såg så var den inte stor alls, väldigt liten och eftersom boet är ganska litet och djupt så såg man inte så mycket, men pep gjorde det i alla fall. Gud vad roligt med små fågelbebisar i huset! ^^
Jag är helt till mig!!





haha, såhär ser en zebrafinkubebis ut. Tycker den är ganska lik vår, fast våran var mer grå än rosa XD
(Bilderna är lånade från google.se)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0