Sommarjobbet

Som vissa vet har jag börjat nu på mitt sommarjobb, nämnligen Solviks Gym & café. Det är ett trevligt litet gym som ligger vid Solviksstranden. Så jag har sjöutsikt hela dagen samt att man hinner ta ett dopp på rasterna haha.
Men eftersom det är ett café som ligger på stranden så är folket som kommer dit för att bada som är våra kunder. Så på sommaren är det då som de har chans att tjäna de riktiga stålarna.
jag har redan hunnit jobba i tre dagar, och jag ska jobba i morgon (fredag) och på söndag. Lönen som jag får tänker jag för viss del inte prata om här, men nästan allting som jag tjänar där kommer gå till Polen-resan som är om bara två veckor drygt. Snacka om att jag längtar!

10000 kronor har jag redan hunnit spara med mitt barnbedrag i snart två månader, sen så fick jag tydligen veta att jag kommer få min första lön i morgon. Och det kommer också ligga på drygt 1000 kronor. 2000 spän bara sådär. Det är riktigt najs!

Jag får då ut i förskott eftersom de delar ut lönen den 27 varje månad. Men eftersom vi åker den 12 Juli så får jag det som jag jobbat för än så länge nu. Det känns riktigt skönt!
Sen ska jag börjar spara till min älsklings födelsedag som är den 20 Oktober. Ingen brådska, men alltid bra att ha pengar i förskott så man slipper tänka på det senare :)

Resten av pengarna som jag tjänar kommer jag lägga undan lite för kommande födelsedagar som kommer att komma nu under slutet av sommaren och början av hösten.  Sen går resten åt  ... SHOPPING!!! Yeah jag älskar att ha pengar haha!!!

Har du något sommarjobb? I så fall... Vad jobbar du med? Trivs du med ditt jobb? :)

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0