Härliga Örebro

Tjenare alla sötnosar!

Helgen som varit har man då varit i Örebro med handbollslaget på cup, vilket var sjukt roligt från början till slut.
Vi alla samlades i brommaplan för inpackning och placering i bilarna innan en 2½ timmes bilfärd väntade oss. Jag fick då åka med Carinas bil som Frida, Miriam och Julias mamma Elisa satt med i. Efter en stund somnade jag in och när ja vaknade fick jag se Frida och Mirriam gapskratta åt mig, ja hade tydligen somnad med huvudet framåtlutat och tydligen dreglat ner min tröja. Haha förvånar mig inte efter det som hände i Spanien (tänker inte ta upp!)
Sen när vi kommit fram var det dags för den första matchen i en stor, fräch Comventum lokal som den hette. Matchen kanske inte slutade som vi hade tänkt oss, men vi var nöjda med resultatet. Det var ändå våran första match denna säsong och med dom nya laget i skå laget.
På kvällen sen hade vi massage som var otroligt skönt, innan vi lätt somnade in vid 11 tiden.

Nästa dag väntade vi oss väckning vid 6 på morgonen, snacka om att jag var seg upp. Men det var vi alla!
Våran första match var kl 8.55 så vi var tvugna att förbereda oss ordentligt inför en sådan tidig match.
Vårat försvar och anfall var skit bra och matchen var sjukt lika, och det gjorde att det blev allt roligare att spela. Tillochmed jag gjorde två av elva mål som ja stolt skröt om på och utanför planen (det är sällsynt att jag gör några mål alls)
Sen mötte vi dom andra och åkte hem till skolan för att äta lunch.
Sen var det dags för dagens andra match, där var vi kanske en aning övertaggade innan som snabbt sänkte sig när vi väl spelat i tio min, Järnvägen som dom hette spelade skiiiit fuuult! De drog alla i tröjor och hår, även jag fick en örfil på käften som gjorde att ja lackade fett mycket. Men lika bra att låta det va änn att göra något fult tillbaka och få gult kort eller rött t.o.m.

Efter en slitsam match väntade det årliga Gustavsviksbadet som vi var på förra året och även på klassresan i feman. Det badet är hur roligt som helst och det finns så mycket att göra. Julia och ja stomade in och provåkte först den långa röda banan, och sedan den kända "toaletten" (man åker in i en skål som har ett hål i mitten som om man blev nerspolad)
Sen kutade vi till våran favorit "Forsen" Man åker omkull överallt och sugs ner i hål och andra forsar, men man får vara riktigt försiktig. Man slår sig alltid på något sätt. Där fanns det även två japaner / kineser (?!) som jämt skulle följa efter oss och hålla i oss, Julia och ja blev fett rädda, även trulle och issa. Så efter en stund gav vi dom fingret och gick därifrån.
Sen när vi kom till skolan igen var det dags för den sköna massagen och mys i ens sängar. Vi alla var sjukt trötta efter badet och matcherna, så att få sova ut dagen efter behövdes väl.

Sista dagen var det bara en match kvar, den slutliga. Nu var det vinna eller försvinna, Och just därför var vi extra taggade och peppade varandra något överdrivet mycket. När väl matchen var igång fick alla en press på sig att inte byta under dessa 40 min pga att vi bara hade en avbytare. Jag som tur var spelar på kanten bytte en gång under första halvlek när ja knappt orkade springa och magen var sur efter äckligt vattenersättande som vi fick hälla i oss innan.
Matchen var den bästa vi gjort någonsin och vi lyckades hålla lika ända till det blev 11-11, sen orkade vi inte mer och de skenade iväg med skott som satt. 14-18 slutade den matchen. Men vi var inte sura, inte det minsta!

På vägen hem stannade vi till på den stora godisaffären so vi alltid gör när vi e på cuper. Ja hittade tråkigt nog inte så mycket ja ville ha, så 36- blev det bara att betala denna gång.
Sen ca två timmar senare var vi hemma igen.

Jag bara älskar Örebo!

Kommentarer
Postat av: MU

Hej Bea!

Vilken härligt kul helg du har haft.

Kram MU

2008-09-08 @ 15:47:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0