tredje dagen på jobbet

Nu känns det som om man har kommit in i alla scheman och vart allt ska stå och vara, kanske dags att läramig något nytt?
Som sagt var det helt dött på morgonen, så Christer hade chansen att lära mig göra latte för första gången. Toppen!
Då slapp han göra en massa till mig sa han. Även om det var min första latte jag drack på caféet haha.
Sen kom min lärare Maria förbi och kollade hur jag hade det, då berättade jag om gräddkriget som var i går. Då började Christer småfnittra medans maria undrade säkert vart jag egentligen hade hamnat.
I dag var det verkligen fullt upp från början till slut, eller nästan i alla fall. Det kom massa kunder med barn som höll till vid undervåningen och lite och då fick man höra när ett glas föll i golvet i bitar, varje gång tittade jag och chirster på varandra och suckade samtigdigt som vi sa att vi hatade barn.
Sen när jag gick ner dit då alla gått iväg var som det hade varit ett bombnerslag. Det låg mat på golvet och det var disk överallt, soffor och stolar var omflyttade och det fanns även glas på golvet. Men det var bara att städa upp allting.
Sen efter tvåtiden blev det helt dött som vanligt, det kom knappt någon kund så Jocke och ja passade på att göra några kilo chockladbollar. Det tog förvisso lite mer än en timme. Men en bra chans att prata om intressen och filmer. Mycket trevligt alltså!
Sen var det bara att traska hemåt och nu sitter jag här fyra timmar senare, försöker att återuppleva dagarna och skriva dom så utförligt som möjligt. Men nuska pappa och ja dra till centrum för att äta god sushi, gott med lite nyttig mat då man får äta vad man vill på cafeet. Som för det mesta blir lite bakelser och läsk.
nam nam!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0