Nästa stopp, T-centralen (trodde vi)

Nää skulle inte tro det. Våran väg tog ju stop strax innan Alvik där tåget hade stannat pga en tågolycka vid T-centralen. Just där vi skulle gå av! ...
Så det var bara att vända på klacken och börja ta sig sakta mot Vällingby i stället med Hanna bredvid mig.
Där var det meningen att vi skulle möta Olivia O, Minna och Olivia B. Men när vi väntade på dom vid stationen, ville vi även skrämma dom lite som straff för deras sega takt.
Men så som jag är råkar ja hoppa fram ut hörnet för tidigt och skämma den personen som gick framför dom. Vilket gjorde att hon nästan började gråta och även jag med.

Det var en liten försmak på vad vi gjort under dagen, men nu kommer den verkliga delen.
Det är då torsdag, och ja, olivia, olivia, minna och hanna skulle åka in till stan för en vanlig shoppingdag med tjejerna. Hanna och jag hann iväg först och började åka mot stan när det plötsligt hänt en olycka vid platsen där vi skulle gå av. Så vi ringde snabbt upp de andra och bad dm åka till Vällingby i stället.
Där var vi i ca fyra fem timmar och bara va helt enkelt. Gick runt och prata som vi alltid gjort, och även denna gång gjorde fröken Orrje oss sällskap på... jag vet inte hur länge?

Jag köpte bara julklappar till nära och kära inför den kommande jul som väntar oss, de andra tyckte ja var en aning tidig. Men eftersom det är många att köpa till är det lika bra att vara ute i god tid.

Åkte sedan hem vid halv fem tiden då vi alla var jätte trötta. Jag fick direkt gå till vårdcentralen för att kolla mina njurar och eventuella infektioner i kroppen. Som ja tydligen nu måste äta medecin för.
Det var min dag de..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0