Första dagen på jobbet

"Hej! vad får det lov att vara?"
Det är nog bäst att jag börjar vänja mig vid dom orden, det upprepas en hel del under dagarna. Men jag antar att det är bara charmigt eller vad man säger. Haha
Vad ska man säga om sin första dag?
VILKA TREVLIGA OCH ROLIGA MÄNNISKOR MAN FÅR JOBBA MED. Och det menar jag verkligen!
Dom som arbetar på caféet under vardagarna är chefen Annelie som även är min riktiga handledare, men hon har knappt tid att vara på cafet om det inte är viktiga saker så min nuvarande handledare är Christer som är 20 år och jobbat där längst, och han är bara så himla rolig! Hans syn på folk är verkligen skön och han är även en cool kille. Den andra som jobbar där är Jocke som är 21 och är hur snäll som helst. Han är en riktig raggare som har en såndär cool keps och gillar elvis och bilar o sånt. Och det är verkligen hur roligt som helst att jobba där när man har en toppenpersonal.
Men nog pratat om personerna och över till arbetet.
Det jag får göra är allt möjligt, förutom att stå i kassan som man måste vara 16, 18 eller något för. Men det mesta jag gör är att servera, tar in disk, städar när det behövs, gör stället trevligt med ljus och fixar lite i omgivningen, hjälper till med maten och alla beställningar, går ärenden och lite annat.
Slutade sen vid fyra tiden och åkte hem för att yterliggare göra mat åt en hungrig familj.
Lyckad da? 
ABSOLUT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0