Andra dagen på jobbet

Eftersom ja fick lära mig det mesta under gårdagen, så var det bara att upprepa allting om igen, bara att den här dagen var det mer folk som kom och att det blev lite stressigt med allting. Men det löste sig efter en stund.
Har börjat lära mig när man ska satsa på att göra saker som behövs att göra, t ex, hacka grönsaker, gå ärenden eller packa upp andra varor.
Jag börjar ju vid nio tiden och slutar fyra. Och mellan nio och elva är det så lungt att det knappt finns något att göra, sen vid 11-14 är det lunchrush som de kallar det. Då är det massa kunder och knappt någon tid att slappa, det finns disk överallt och massor att göra.
Sen efter två är det lugnt igen.
Fast jag och Christer som var sist kvar där hade så tråkigt, så vi började busa och leka typ treåringar. Så vi hade varsin handuk som vi snärtade varandra med sen så var det krig om vem som fick tag på sprutgrädden. Och varje gång det kom in en kund så hade vi varsin hand på grädden och den andra handen för att skydda sig och sen hade vi grädde över hela ansiktet. Undra vad kunden trodde om oss som hade sputat grädde över hela stället? Men roligt var det minsan!
Sen efter åkte ja till träningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0