15 MAj

I dag är den en så kallad: "Operation Dagsverk"  Det betyder att alla i årskurs 6-9 ska skaffa sig ett jobb för just i dag. Och tjäna in pengar till en skola i Bolivia. Det är något som de flesta skolor i Sverige är med på, och det är bra för då tjänar vi mer pengar som vi sen ger bort till dom. Jag kände mig rätt lat så ja fick jobba hemma med att klippa gräsmattan och rensa i rabatterna. Om det bli mer jobb vet ja inte, men nu har ja en paus i alla fall och lika bra att utnyttja den så bra som möjligt.
I går spelade vi match mot Hanninge IK, trodde det skulle gå bra för oss, men vi torskade igen. 12-22 tyvär.
Men i början kämpade vi på bra, det första målet kom inte fören det gått 3 min. Bra kämpat tjejor! Sen så skenade dom iväg med skott som satt också. Vi sköt mkt med, men inga som satt alls.
I dag är det även mammas fördelsedag och då fyller hon 42 den gamla gumman. Har redan grattat henne lite, men det kommer väl mer sen antar jag.
Nej nu ska ja göra annat när man väl kan!
Vi ses;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0