Den långa resan (en vecka)

För ca 9 timmar sedan var ja i ett landsakp med snö upp till magen, nu kommer ja hem till ett annat landskap med en härlig vårkänsla och grönt gräs (?)
Visst känns det koonstigt, men nu har jag fått nog med snö detta år och villa ha den varma sommaren när man kan gå runt i kjol och bikini alla dagar. Min resa till Loftsdalen har varit bbåde rolig och tråkig.  Rolig för att man har fått åka skidor och snowboard, men tråkig för att det inte funnits någon att vara med förutom familjen. Nu är det Lördag och i går fyllde ja 15 år. Jag förväntade mig en moped för det var det ända jag önskade mig. och självklart ska mamma hitta på ngt taskigt och tar fram en bild på en moppe från 60 talet. Jag som inte fått ngt annat trodde att jag hade fått den och brast ut i ilska och förtvivlan. började til och med gråta. Men mamma var så jävlig för hon stod bara vid sängkanten och skrattade. Då förstod man att hon drev, (att jag inte fattade det..) Sen kom hon med den riktiga bilden på mopeden och den var pricis en sådan jag velat ha. kul för mig.
Nu sitter man här hemma vid datan, jag har nu insett hur mycket jag är beroende av den eftersom man längtat så mycket efter tangenterna och själva datan. Ikväll är det final i Melodifestivalen och det är massor som jag gillar. Har bara varit hemma i en timme ungefär och redan satt mig vid datan( datanörd ja e..)
Kommer fler inlägg med andra nyheter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0