Eken Cup

Nu har äntligen den här härliga helgen kommit, som jag har LÄNGTAT!
Det började redan i fredas med att vi alla i laget (förutom Julia & Emma) åkte gemensamt till Gubbängsfältet som den årliga handbollscuppen är. Och eftersom alla (de flesta) i laget redan har spelat där väligt många gånger, har dom även pratat om hur roligt det är, vilket gör att jag får små blickar om hur roligt det faktiskt kan vara. Jag trodde verkligen inte att det skulle vara så stort! Det var liksom 50 st planer som alla spelade på samtidigt. Väldigt naajs om jag får säga det själv!
Första dagen skulle vi mest börja lära känna området, planerna och alla löprundor för det mesta. Matcherna som vi spelade förlorade vi oturligt nog, men vad gör det när man har kul?
Idag så samlades vi vid tolv tiden för att sedan snacka lite om gårdagen och börja värma upp i god tid. Vi alla i laget hade pratat även en hel del om att göra något speciellt som vi har döpt till "alla"  och en annan som heter "FridaJohanna"  Jag tänker inte direkt säga vad det är för då avslöjar man våran lilla lek.
Hur som helst, de två senaste dagarna har varit sjukt roliga, förutom det tråkiga vädret som man bara vill peka finger åt.
I morgon ska vi spela vid 15:00 bara, sen om vi vinner den så blir det slutspel på måndag. Så låt oss hoppas för att vi vaknar upp och börjar vinna lite. Juste!
I dag när vi spelade mot Skånela så var vi nästan ikapp! Det är ett av dom lag vi mest förlorat mot och nu kom vi nästan lika + att vårat spel var som bäst den matchen. Hoppas vi håller den fokusen i morogn med!
Ha det så bra allihoppa!

 



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0