Nytt år!

Jag ligger i sängen, gnuggar ögonen för att få bort det suddiga. Kollar på klockan, kan den vara 10 kanske? nej, den är 12, shiit!
kastar mig upp ur sängen och går ut i hallen, alla värkar vara vakna utom jag, obs! 
Alla går runt i sina nattkläder fortfarande, "vilken tur!"  Det ser inte ut som någon utav oss har bråttom så jag går lung och stilla till sofan och slänger mig ner framför Tv:n.
faaan vad tråkigt, inget att titta på. Släpar mig ut till köket, alla värkar har satt sig till rätta vid köksbordet för att äta. tittar på allt som finns att äta, är inte hungrig.
timmarna går fortare än väntat och det är dags att göra sig i ordning. Tar riktigt långt tid på mig för att testa nya metoder och sminkutseende. Hittar ett som ser rimligt ut och börjar med håret. färgen är perfekt till kläderna och jag känner mig faktiskt fin än vad jag brukar göra.
Pappa ropar att det är dags att åka, paniken och stressen ökar och ja vet inte vad jag ska ta med mig, bäst att ta varma kläder när vi ska vara ute.

Väl framme kommer vi in genom dörren. Maria (en vänina) kommer rusande och ger alla en stor kram,Sofia och Svante(kompisar till våra famlijer) kommer samtidigt som oss och det blir trångt i hallen. Jag slänger mig ner på golvet och tar av mig skort och jacka. Springer in i Olivias rum och skrämmer henne så hon ramlar av sängen.
Vi pratar och busar i flera timmar, sen går vi och titatr på tv. hittar en film som blir spännande efter en stund och vi blir uppslukade av spänning.
tittar på klockan. oj! den är två minuter i tolv. det är nog bäst om vi går upp nu. Men man vill liksom inte för filmen är så spännande. Pappa ropar och alla andra ropar på oss men vi bara kan inte slita oss från tv:n. men när vi hör hur dom räcknar ser från 10 springer vi upp. tar fram våra varma kläder och spinger ut i trädgården där alla står med ett glas champange i handen, (inte dom små)
Det ända man ser är bara massa färger, ljus, bomber och glada människor. Äntligen ett nytt år!
Vi går runt och kramar varandra, och sedan tar vi fram våra raketer. Vi har inga stora men en massa små bom-
ber och mini raketer. Alla springer fram och tar en näve var och sedan sprider ut sig runt hela trädgården. De vuxna är med Lovisa( min lillasystser) och William (marias son) för dom är yngst. Olivia och jag har bildat ett eget team som får till de allra bästa lågorna och gnistorna. Men otur i otur när man leker med elden att man bränner sig.
När allt är slut och rönen efter alla raketer är borta går alla in och börjar dansa. Jag och Olivia går ner på undervåningen och tittar på tv. vi sitter bara vid sofan och gör inget annat i 3 timamr. Sen kommer pappa ner och säger att vi ska åka hem, nej!  GÅ hem....
kul att gå när man bor nästan en MIL bort.... komemr säkert ta en evighet att komma hem.
men när man väl har kommit 200-500 meter är det nte så jobbigt. Det är inga bilar, ina människor och inget ljud längs gatorna. SKÖÖNT!  
klockan är ändå 3 på natten men ändå.
när vi gått en KM börjar Eva och Sofia klaga på att dom är trötta, "hallå! vem rä inte det?"
dom försvinner bakom oss och vi går runt och letar efter dom. sen kommer en taxi och vilka sitter självklar innuti den? Eva och Sofia.....
det får bara plats 4 så tre fick gå, jag stälde upp och gick hem med Svante och pappa.
dom höll på att snacka om att man inte ska köra när man är full och bla bla blaaa....När vi kommer till Brommaplan står massor vid busshålsplatsen och äntar på bussar och taxi bilar. pappa och Svante börjar spinga helt plötsligt och jag måste gasa på för att inte hamna sist.
Hemma springer alla runt med saker och mat överallt...

finns det inget ställe att vara ensam på?

jag går in på toa och låser för mig. titar i en tidning och tvättar bort sminket.

går ut efter 20 minuter och sen sätter jag mig i soffan. känns som om jag kommer sommna....

Olivia rycker i mig om att vi ska kolla på film och vi tittar på Hostell 2 som gör att jag inte akn somna för det rä bara en massa blod och lik överallt.

vi går in till våra sängar och tittar sen på klockan. Vad kan den vara nu? alla andra sover utom vi. Olivia gissar på 4 och jag gissar på 5. men ingen ahde rätt...

klcokan var 6 på morgonen. Vi bäddade ner oss och sen pratade vi om hur kul allt hade varit. och sen till slut somnade vi..

Ett nytt år att fira!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0