2 Januari 2008, filmdagen!

Möter olivia vid Brommaplan, vi gör sällskap på bussen och bredvid oss siter en kille på 23-års ålder, han skackar i mobilen och allt han säger låter helt sjukt!  Olivia och jag vänder bosrt blicken för att inte brista ut i skratt och sen lägger han på.
Vi hoppar av vid träkvista och går in på konsum för att köpa godis, det är lungt och tyst och vi tar lång tid på oss att välja vilka sorter vi skulle ta, Linda, Sara och Julia kommer in.
När vi valt vilka saker som vi skulle ha går vi en promenad den sista biten till Lisa. Men på vägen ser vi Hanna komma med sin pappa och dom sjusar oss.
Hemma hos Lisa börjar alla plocka fram allt och trixar med tv:n. Olivia och Minna kommer med kort varsel.
Ingen hade med sig ngt att äta så vi alla gick tillbaka till konsum för att köpa mer.
När vi väl är tillbaka är klockan redan 4 och vi är rätt sena med filmen.  Alla springer runt och ropar på varandra för att man ska komma och allt tar bara tid. När alla väl sitter kommer Hannes (Lisas lillbror)   Han snor våran dricka och några spinger efter honom.
det är svårt att hantera småsyskon men han var värst!
vi kunde aldrig få komma in i filmen utan att han var utanför dörren med två kompisar.
Det håller på ett bra tag och tillslut får jag damp. Jag slänger upp dörren, springer upp för trappan och tar tag i Hannes. skäller ut honom rejält och sen går ner igen.
Efter en stund går Olivia upp för att hämta några saker och sedan ropar åt oss och säger att hon inte hittar sin Ipod elr ngt. Lisa for upp och jag hänger med. Vi rusar in i Hannes rum och ber honom ta fram sakerna. men samtidigt som jag letar efter henns grejor sen jag mina hörlurar på bordet. Tar dom med ilska i kroppen och anklagar hannes för stöld. Vi försöker skälla ut dom men allt dom gör är skrattar. Vi ger oss efter ett tag och sedan återgår till filmen.  Ser slutet och sedan blir irriterade över en kille som vägrar dö på filmen. 
Alla hjälps åt med städandet och plockar ihop rester. Sedan gör alla sällskap ca 100 meter och sedan skingras med ett flin i ansiktet :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0