30-31 Januari - Tappendag/natt/kväll

Hahop! Då var det entligen tappendag igen, var ett tag sen nu. Och som alltid när det är tappendagar så hittar man jämt på ngt kul. Först var det bestämmt att jag och Minna skulle göra ngt, men sen komm Julia, Agnes och Olivia in i bilden, inte för at det är ngt fel med det, tvärt om! Det blev bara mer roligt!
Julia och jag spelar nämnligen samma sport (handboll) och har tränningarna tillsammans, och i stället för att gå upp tidigt och riskera för mkt strul med saker coh ting, sov vi alla över hos julia i stället. Minna komm när träningen var slut och åkte med oss hem. Agnes komm lite senare på kvällen, typ vid elva tiden...
När alla var samlade där hemma gav vi oss iväg till en lokal som fanns ca 1 min från julias hus. där var det några personer som övernattade och självklart skulle vi "busa" lite med dom. Det började med att knackas på ett förnster och sedan att skrämma dom med att hoppa fram och banka. Alla blev självklart rädda, och även vissa blev lite "sura" ...
Vi gav oss hemmåt för att börja fixa iordning oss för natten, men var hamnade vi? Joo! köket...
Där satt vi från 11:35 -00:31 (exakt!) och av en viss slump trötthet somnade jag till några antal X gånger, julia såg det som en klar möjlighet tilla tt jävlas så att jag nästan ramla omkull stolen. Tillslut gav vi oss uppåt och beddade ner oss, tog inte lång tid för mig i alla fall att somna...
Nästa dag gick vi upp rätt lagom tycker jag, ca 09:41. Vi åt frukost och klädde på oss kläderna. Sen vard et dags att bege oss til bussen som skulle komma ca 3 min efter att vi LÅST dörren, lite spring på morgonen är alltid bra!
På bussen var det tomt och vi kude sätat oss var vi ville, vid Ekvägen komm Olivia på och vi åkte till Brommaplan. På bussen fanns det personer från 7:an som skulle antagligen till stan elr ngt. Inget märkvärdigt!
Inne på Fridhemsplan går vi runt och letar efter väg 56? ...Nått i alal fall!  Vi hittar det till en icke förvåning och kliver in på Cybertown med pirrande magar. Inne i reseptionen är det blåa? Svarta? väggar med vitframkallande ljuslampor i taket. Bara ljuset får en att pirra av spännnig. Vi får välja villka namn man ska ha i spelet och sedan betala 60:- pix för 20 min. Rätt OK!
Sen får vi ett kvitto där våra västar står och vilket nummer man ska ta. Vi sätter på oss västarna och checkar till utrustingen omkring den. Alla hoppar och skrattar av spänning och sedan när tiden är inne går vi in i "domedagsrummet!"   det ser litet ut med blåtta ögat, men är i själva värket ett HUS typ?
Väggarna är svarta och västarna börjar lysa vita.vi springer runt som galningar och stjuter förfullt! Skrämmer varandra med hörn och framhoppande. När man väl tänker efter är 20 min inte länge alls. Tiden gick fort och vi går ur rummet med ett glatt leende på läpparna. Känner oss hungriga och tar en tripp i Västermalmsgallerian, Minna och Agnes delar på en Stor Toast med oliver och motzarella, Julia och Olvia delar på en stor tallrik med sallad coh pasta. Jag själv nöjde med med en Stor 200g Maraboo. Vi känner oss pigga efter "lunchen" och går tillbacka för en om gång till, och nu vet man mer var, när och hur man ska göra...Frösta  gången jag spelade komm jag på 3:dje plats, nu på 4:de... STOLT!  Men något som jag var väldigt iriterrad på var att på skärmen där det stod vem som stjät vem o.s.v.. så var det i stort sättt BARA Julia och Minna... MORR!
Efter den härliga turen kommer vi ut svettiga som grisar, längtar efter en stor saftig läsk och isande kyla. Vi börjar gå mot Gallerian i gen, men får syn på ett Konditori, Där tar vi dom mumsigaste Semlorna jag ätit på länge.
Efter att känna oss trötta och mätta börjar vi dra oss tillbaka. kl hade redan hunnit bli nästan 4. På bussen sades det inte mycket, förmodligen alla var trötta..
Men när vi var ca 1-2 stationer från att gå av skulle jag säga lite skämtaktigt "rest in peace motherfucker!" till Minna, men en tjej som gick av tittade på mig och sa "TACK..." uatn att jag ens menade till henne, Alla andra brister i skratt och jag skäms as usual...
Hemma hos julia packar vi ihop våra saker coh sedan börjar alla lägga sig på julias säng?
jag blir utanför och bestämemr mig för att snacka DÅLIG engelska. inte nog med att snacka engelska, uatn jag sa en hel del saker med....
något som jag änn sitter och grubblar på är att jag sa " I wanna make Love to you" som jag fick iden från en film kallad "Ciao Bella"=  JÄVLIGT BRA
Alla skrattar och även jag....
Nu när det gått en dag har de sagts mycket om igår,Hur kul allt va och att man gärna vill tillbaka för en omgång till. Jag skälv va nöjd med dagen och det värkar som dom snadra var med. Men TACK en än gång för två Härliga dagar med dom allra bästa som finns! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0