Nytt år, nya resor

Snart är det nya året här, och det betyder en ny start och även nya resor!
Mammas familj har redan börjat planera lite inför sommaren om att åka till Turkiet. Och eftersom vi var där förra sommaren med pappas familj så har det blivit ett riktigt populärt ställe enlitg mig.
Det pratas om att åka till ett ställe som heter Pegasos Planet, även kallat ett Eldorado för alla. Mamma och Peter hade tydligen varit där förra sommaren och sa det var ett jätte bra ställe för oss att åka dit.
Och pappas familj funderar på Canarie öarna denna sommar som kommer. Det passar bra eftersom ja verkligen älskar att prata spanska både hemma och i andra länder. Det kan julia intyga om, vi snackar spanska typ varje dag med varandra hihi.
Det finns ett stort vattenland för alla barn + mig då såklart haha


 

Gud kolla vad mysigt det ser ut!




Det som är bra med två familjer är då följande saker:
* Mer julklappar varje år (känns det som)
* Mera resor
* Har två ställen att åka till
* Man har varje förälder mer för sig själv

Men eftersom ja knappt kommer ihåg när vi bara va en familj med mamma, pappa mig och lovisa. Undrar jag då såklart hur det skulle kännas NU om vi var det. Ibland blir ja så avunsjuk på mina kompisar som bara har en familj och lever lyckliga i alla sina dagar. Det kan man inte riktigt säga att vi är eller någonsin kommer att vara. Varken från mammas sida eller pappas sida. Jag vet att det låter tråkigt när jag säger så, men det är min uppfattning just nu. Och kommer säkert vara resten utan livet.

nej nu ska vi inte deppa ihopp här!
Återkommer under dagen om kvällen outfit.
CIAO


Kommentarer
Postat av: Mu

Du vet väl vem du kan komma till när det känns tungt.

2008-12-06 @ 23:27:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0