Jag kunde inte hålla tillbaka tårarna

Nu sitter jag glatt här i skolans datasal och tänkte slänga in ett inlägg om hur våran förevisning om Mietek grocher var.
Som jag sa tidigare skulle den hålla på i nästan två timmar, som den nu gjorde och då var självklart min stora fråga: Hur ska jag klara av att sitta still och lyssna i två timmar?!
Men när vi sedan var klara kunde jag inte hålla tillbaka tårarna och så ville jag så gärna höra mer om hans liv.
Hur kunde folk tortera alla männinskor utan att känna skuld eller medlidande?
Hur kunde de intebry sig om folket som dog som flugor och bara brydde sig om sitt egna folk?
Hur och varför blev allt som det blev?
som sagt, det finns sjukt många frågor man har efter en förevisning som denna. Och just därför ska jag köpa han bok som han skrivit. Om just hans liv och allt han upplevet, jag kände att jag ville höra fortsättningen och en mer detaljerad historia.
Boken hete "Jag överlevde" och kostar 150:-

Den ska jag bara ha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0