Jag börjar få återfall igen

  


Nej det är inte så att jag är sjuk eller något, det kan jag lova er. Utan nu menar böcker.
Jag har något som jag kallar för "lässjukan" som jag får lite då och då om året. Det är inget jobbigt eller så, utan det är snarare bra. Det är en tid som kommer när jag minst anar det och då vill jag bara läsa hela dagarna. Men självklart krävs det då att man har några bra böcker att läsa. Och just nu känns det som om att jag börjar bli sugen på att läsa någon bra bok igen. Men frågan är vilken?
När jag hade denna "sjukan" förra gången hade jag fått en ny bok av mamma som heter " Så som jag vill vara"
Den kan jag rekomendera stort till främst alla tjejer i tonåren, för den handlar just om en tjej och hennes liv.
Den här tjejen är då ca sexton år gamal och är stört förälskad i en kille i hennes pararell klass. En kväll är det fest i närheten som han tydligen är på och hon med. Det slutar med att de försvinner in på ett rum och han visar sina känslor för henne och ..lite annat.
Efter en kort tid blir det tillsammans, och hon är helt överlycklig. Men det är bara en grej, hennes mens kommer aldrig.
Det visar sig att hon är gravid, och alla i hennes omgivning vill att hon gör abort för hennes eget bästa. Men när hon väl tänker efter tycker hon inte att det är så självklart att göra abort ändå. Så hon tänker behålla barnet i alla fall.
Så i boken får man följa med henne i det gravida livet och hur hon tacklar allting runt omkring henne som skolan, kompisar, föräldrar, pojkvänenen. Ja allt som man måste göra när man är gravid i en sådan tidig ålder.

Jag lovar, jag kunde verkligen inte slita boken ur sikte när jag väl hade kommit en bit. Den var till coh med viktigare än datorn. Då är det en bra bok enligt mig.
Och eftersom det var min egna bok lät jag alla tjejerna i min klass läsa den och nu pratar vi ofta om boken.
Så för er som vill läsa en riktigt bra bok. Läs Så som jag vill vara.


Många kramar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0