Första skolstarten

Kunde man sova något i natt tro?
Det är samma gamla rutin varje år, att jag är så nervös och inte kan sova. Och om jag gör det, så vaknar man bara flera gånger om natten. Usch, det är bara så himla jobbigt i början när skolan börjar. Man är så nervös av att träffa alla igen och ge det dära "bra intrycket" inför alla andra.
Men som första skoldag var den helt okej.
Vi fick nya böcker, scheman, grupper och en massa papper samt små reklamblad om det stora valet inför våran framtid och utblildning, läskigt!
Jag har inte direkt längtat till slutet i nian och allt det dära, att splittras från sina bästa vänner och byta skola. Usch nej! Det har varit något jag fruktat länge, men känns som om det börjar bli och kännas lättare nu när det faktiskt börjar närma sig. Nog pratat om det!
Så skoldagen var helt okej, man började rätt snabbt komma in i alla rutiner som man haft i alla dessa år.
Ser nu tråkigt nog att det regnar ute, tur att vi hann få ett sådan härligt solsken på oss hela dagen innan detta kom. Nej, nu är jag verkligen hungrig! Bäst att få något i magen innan kurrningarna börjar explodera i mig.
tjingeling!

p.s
Ska till kyrkan i kväll igen, vi hörs säkert efter det när ossian och ja tagit våran LÅNGA promenad hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0