Då var det igång igen



Tänk dig, nästan en hel sommmar utan hanboll, utan träning överhuvud taget! Bara tanken gör så jag ryser...
Jag har verkligen saknat den, kännst så tomt på dagarna då träningarna burkade vara. Inget att se fram emot. Inte kunna känna hur pulsen och flåsan ökar när man springer den jobbiga rundan vid Allhallen. Men nu känns det bra igen!
För just i dag, kl 19-21:00 började terminens första träning. Är inte det underbart!?`
Självklart att man upptäckte hur sin styrka och kondition hade blivit allt svagare, men det är nu som man ska satsa som mest!
Alltid i början av terminen har vi ett så kallat "förträning" eller vad dom sa. Det är då när man ska bygga upp sina muskler och kondition igen och även bli en aning bättre än förra terminen. Detta pågår under några veckor innan det börjar bli dags för själva bollandet och sist matcherna.
Nu ska jag verkligen satsa! Jag ska få bättre självkänsla, självförtroende och bli bättre fysiskt. Det är mina tre mål dessa veckor.

Träningen idag började med en lite snabb uppvärmning med ett x antal roliga övningar, bara för att få upp pulsen.
Sedan gick vi till spåret och joggade det lilla varvet som är på 700-900 meter på tid. Det var våran bastid. (2.50 min)
Andra varvet skulle vi hålla samma tempo och andning som förra och komma in på samma tid. (2.53 sek)
sista varvet var jag skittrött och orkade knappt springa från första början, så det blev  (3.04 min)
Visst, resultaten kanske inte var de bästa du sett men tänk på att det var första träningen och kondition hade man INTE. (enligt mig)
Sedan gick vi tillbaka till gräsplanen och började med magövningar i över en timme. Alla var jätte jobbiga och jag kommer garanterat ha jävligt ont i magen i morgon. Men vad gör man inte för att få dom dära fina rutorna som ploppar upp efter ett tag? Sedan övergick vi till överkroppen innan det var dags att prata lite och sedan åka hem.
Men oturen vad med ännu i dag och det började spöregna när jag skulle åka hem. Roligt att köra moppen nu -.-
Komme hem genomblöt och trött, men ändå nöjd och stolt att jag orkade med allt på första träningen. Ser redan fram emot nästa på torsdag.
Nej nu ska jag få ngt i magen och sedan hoppa isäng så man orkar upp i morgon. Ska bli mysigt med en kväll i kyrkan och träffa alla från lägret. Mys och gos !
Godnatt och sovgott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0