Tuttut i backen!

image19Ni förstår nog vad rubriken menas, att ja var på moppe-kurs i dag. Eller ja kan inte påstå att ja var där ensam, utan one of my best friends var med. JULIA!
Vi samåkte med min mamma till Norra Mopedkörskolan i Vällingby, och kom  till och med lite för tidigt. Men kylan tog oss snabbt så vi satt kvar i bilen för att vänta på läraren.
När vi väl skulle stara lektionen som pågick i tre timmar så kom inte den sista av lärlingarna, så det blev bara jag och julia turligt nog. Våran lärare Björn pratade på om allt som var bra att kunna och sånt som vi var tvugna att vara uppmärksamma på. Jag själv tyckte nog att det var lite svårt att få in allt i skallen, men när man väl fick utföra allting i sammband med skyltar så kände man sig mer tryggare.
Men våra fingrar och tår gillade inte värdert som vi fick åka i, så under alla stoppen märkte man att det var nog rätt kallt ändå. Jag hade i alla fall ingen känsel kvar vid slutet av lektionen.
Att köra var inga problem alls, inte bromsa heller för den delen. Men just när det gällde korsningar och vem som får åka och vart, blev allt en enda stor röra. det var svårt att få in all information, och de tyckte även julia. Men vi har ändå inte haft teorin ännu så det kommer väl mer om det då.
Nu har ja bärettat lite om min roliga dag, och ska inte slösa mer tid med att chatta och grejs, utan nu måste man ta tag i saker och plugga mer till provet i morogn, dumt att ja inte gjorde det tidigare...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0